Apple Inc. загуби съдебно дело пред Европейският съд по спор за сходство на търговски марки.
Казусът касае опит на китайската компания Pear Technologies Ltd да регистрира следната европейска марка:
Класовете стоки и услиги за марката са:
Клас 9: Персонални компютри; Преносими компютри; Мобилни цифрови електронни устройства за слушалки и таблети за изпращане и получаване на телефонни разговори и / или цифрови данни и за употреба като преносим компютър; Апарати за записване, предаване или възпроизвеждане на звук или изображения; видеофони, видео-таблети, предварително записани компютърни програми за управление на лична информация, софтуер за управление на база данни, софтуер за електронна поща и съобщения, софтуер за пейджинг, компютърен хардуер, софтуер и фърмуер, а именно програми за операционни системи, софтуерни програми за разработка на приложения за персонални и ръчни компютри или преносими мобилни цифрови електронни устройства; периферни устройства за компютри, преносими и мобилни устройства; части, принадлежности и аксесоари за всички горепосочени стоки “;
Клас 35: ‘Осигуряване на консултации по дигитален маркетинг; предоставяне на CRM решения и услуги за проектиране на бизнес решения “;
Клас 42: and Поддръжка и актуализиране на компютърен софтуер; Предоставяне на информация относно компютърен софтуер чрез интернет и други компютърни и електронни комуникационни мрежи; Услуги за компютърни мрежи; предоставяне на консултантски услуги в областта на мрежите, дизайн на уеб страници; Предоставяне на сървърни хостинг услуги; Предоставяне на услуги за управление на домейни; Предоставяне на софтуерни приложения за преносими компютри, таблети, компютърни устройства за персонален компютър и лаптоп и управление на центрове за данни; Технически консултации; Всички горепосочени услуги също като бизнес към бизнес и всички горепосочени услуги, също като бизнес за потребители или потребители.
Срещу тази марка е подадена опозиция от Apple на основата на следната нейна по-ранна фигуративна марка:
Марката е регистрирана за класове:
Клас 9: Computers ... Компютри, таблетни компютри, компютърни терминали, компютърни периферни устройства; компютърен хардуер; ... цифрови музикални и / или видео плейъри; MP3 и други аудио плейъри в цифров формат; ... ръчни и мобилни цифрови електронни устройства за изпращане и получаване на телефонни разговори; ... компютърен софтуер за използване във връзка с онлайн музикална абонаментна услуга, софтуер, който позволява на потребителите да възпроизвеждат и програмират музика и свързано с развлечения аудио, видео, текстово и мултимедийно съдържание, софтуер с музикални звукови записи, свързани с развлечения аудио, Видео, текстово и мултимедийно съдържание, компютърен софтуер и фърмуер за програми за операционни системи, програми за синхронизиране на данни и програми за инструменти за разработка на приложения за персонални и преносими компютри; ... компютърен хардуер и софтуер за предоставяне на интегрирана телефонна комуникация с компютърни глобални информационни мрежи; електронни преносими устройства за безжично получаване, съхранение и / или предаване на данни и съобщения и електронни устройства, които позволяват на потребителя да следи или управлява лична информация; Софтуер за пренасочване на съобщения, електронна поща по интернет и / или други данни към едно или повече електронни преносими устройства от хранилище за данни на или свързано с персонален компютър или сървър ... “;
Клас 35: „... услуги на дребно и онлайн магазин в областта на развлеченията с музика, видео, музикални произведения, предварително записани аудио- и аудио-визуални произведения и свързани с тях стоки и електронни продукти, свързани с музика, чрез интернет и други компютърни, електронни и комуникационни мрежи ... ';
Клас 42: „... услуги на доставчик на приложни услуги (ASP), включващи софтуер за използване във връзка с онлайн услуга за абонамент за музика, софтуер, който позволява на потребителите да възпроизвеждат и програмират аудио, видео, текстово и мултимедийно съдържание, свързано с музика и развлечения, и Софтуер с музикални звукозаписи, свързани с развлечения аудио, видео, текстово и мултимедийно съдържание; Осигуряване на временен достъп до интернет за използване на онлайн софтуер без възможност за сваляне, за да се даде възможност на потребителите да програмират, аудио, видео, текст и друго мултимедийно съдържание, включително музика, концерти, видео, радио, телевизия, новини, спорт, игри, културни събития и програми, свързани с развлечения ... "
Първоначално EUIPO потвърждава опозицията, като основава своето решение най-вече на базата на претендираната и доказана репутация на по-ранната марка на територията на ЕС.
При обжалването обаче Европейският съд анулира това решение. Доводите за това са, че макар Apple да притежава изключително известна марка сред потребителите, това само по себе си не е достатъчно за да се спре регистрацията на по-късно заявената марка. Причината е във факта, че претенцията за марка с репутация може да бъде разглеждана единствено ако двете марки са сходни във визуално, фонетечно и концептуално отношение. В конкретният случай обаче това не е така. Изображението на ябълка се различава значително от това на круша, както визуално, така и база естеството на продукта. Това изключвна възможността за възникване на объркване в съзнанието на потребителите относно производственият източник на продуктите.
Дело T‑215/17, Pear Technologies Ltd срещу European Union Intellectual Property Office (EUIPO)