Италианският производител на козметика Landoll S.r.L завежда съдебно дело срещу магазин продаващ негови продукти с марки NASHI и NASHI ARGAN, тъй като той не е част от дистрибуционната мрежа на производителя.
Според концепцията за изчерпване на права върху търговски марки в ЕС, след първото легално пускане на пазара на продукт обозначен с марка, нейният притежател не може да забрани препродажбата й от други лица.
Съдът в Милано обаче счита, че в конкретния случай има наличие на нарушаване на права върху марките на Landoll S.r.L, облягайки се на решението на Европейския съд от миналата година по делото Coty.
В случая Landoll S.r.L е създал селективна мрежа от дистрибутори, които предлагат продуктите му при определени условия, така че да запазят стойността на бранда. В конкретният случай продуктите се предлагат от обучени специалисти, така че тяхното използване да води до максимално добър резултат.
Според Европейският съд и този в Милано, при тези условия е възможно частично изключение от генералното правило на изчерпване на права върху търговски марки.
Източник: K&L Gates - Arthur Artinian, Jennifer P.M. Marsh, Francesco Carloni and Gabriela R. Da Costa.
Image:kinkate , Pexels.