петък, 15 февруари 2019 г.

MARRY ME - не и в ЕС

Общият съд на Европейският съюз излезе с решение по казус касаещ опит на швейцарската технологична компания  Marry Me Group да регистрира две европейски марки - словна марка MARRY ME и следната комбинирана марка:
Класовете стоки и услуги за които се търси защита са:

9 Софтуер за общуване; Мобилен софтуер; Приложен софтуер за услуги за социални мрежи чрез интернет.
38 Предоставяне на достъп до форуми (услуги на чат стаи) за социални мрежи; Електронно предаване на съобщения; Предоставяне на онлайн стаи за чат за предаване на съобщения, коментари и мултимедийно съдържание между потребители; Онлайн предаване на поздравителни картички; Осигуряване на достъп до форуми [чат стаи] за обществени мрежи.
45 Услуги за уговаряне на срещи предоставени чрез социална работа в мрежа; Услуги за срещи, запознанства и персонално представяне чрез интернет; Услуги, свързани с персонални компютърни запознанства.

EUIPO отказва регистрация на марката на абсолютни основания, липса на отличителност и описателност. Според ведомството фразата MARRY ME отнесена към посочените стоки и услуги се разбира директно от потребителите, като описателна, услуги за свързване на партньори в живота.
Ведомството отхвърля и комбинираната марка, тъй като наличието на сърца в цветова комбинация не води до отличимост на знака. Напротив наличните графични елементи подчертават още повече описателното значение на марката.
Швейцарската компания контрира, че нейната марка е вече регистрирана в Германия.
Според ведомството обаче това не е обвързващо, тъй като европейските марки се преценяват на база значението, което могат да имат за потребителите на територията на целия ЕС. В конкретния случай английско говорящите потребители биха разбрали марката директно, като описателен термин, а не като знак за търговски произход на стоките и услугите. Съдът потвърждава това решение.
Казусът е добър пример по отношение регистрацията на слабо отличителни думи, като търговски марки. На теория това е възможно ако те са комбинирани с други отличителни думи или графични елементи. В случая на последните обаче те самите трябва да не подсказват и да не се свързват с основното значение на неотличителния знак.
Източник: WIPR.