Общият съд на Европейския съюз излезе с решение по дело T-527/20 Aldi срещу EUIPO.
Регистрацията на търговски марки в Европа може да бъде предизвикателство. Това е така не само защото защитата може да бъде на национално и на общностно ниво но и поради разликите в езиково и културно отношение между отделните страни в ЕС.
Интересен пример за това е опитът на международната верига хранителни магазини Aldi да защитят следната европейска комбинирана марка за класове 29 и 30:
EUIPO отказва регистрация на марката на абсолютни основания - описателност, член 7(1)(c) от Регламент (EU) 2017/1001.
Според практиката за регистрация на европейски марки, те могат да бъдат отказани ако са описателни дори и само за част от потребителите в Съюза.
В конкретния случай думата CUCINA има значение на кухня за италианците и е описателна за стоките от класове 29 и 30.
Същата марка е регистрирана и общоизвестна в Германия но в случая е проблемна на европейско ниво.
Aldi твърдят, че думата не е описателна за характеристиките на стоките, а представлява само място на тяхното приготвяне. Освен това тя е комбинирана с графични елементи, които я правят отличителна.
Тези доводи са отхвърлени. Според EUIPO графичният елемент представлява капак на тенджера, което отново го свърза с хранителни продукти. Комбинацията от два неотличителни елемента не прави марката отличителна, като цяло.
Това решение е потвърдено от Общия съд на Европейския съюз.