Интересен казус от Япония за използване на имена на персонажи и филми, като търговски марки.
Японската компания Mary Poppins Inc., която предлага услуги свързани с грижа за деца, регистрира успешно през 2014 година словна марка MARY POPPINS в страната за клас 45.
През 2019 Disney подават искате за заличаване на въпросната марка на основание облагодетелстване от известността и репутацията на популярния филм на компанията “Mary Poppins”. По този начин според Disney съществува възможност потребителите да асоциират заявената марка с Disney, като компания, би увредило обществения интерес и морал и би се възползвало по недобросъвестен начин от репутацията на по-ранната известна марка.
Патентното ведомство на страната отхвърля опозицията. Макар да се признава наличие на репутация свързана с филма и персонажа “Mary Poppins”, според ведомството Disney не използват, това име като източник на търговски произходл
Фактът че името е използвано върху мърчандайзинг продукти продавани в магазините на Disney не е досаттъчен за да се приеме, че то представлява търговска марка за определени стоки и услуги. Поради това ведомството приема, че е малко вероятно потребителите да приемат, че “Mary Poppins” е марка на Disney за посочените услуги в клас 45.
Източник: Masaki MIKAMI, Mark IP Law.