сряда, 1 декември 2021 г.

Колко могъщ е силуетът на Мики Маус - казус с търговски марки от Япония

Masaki Mikami съобщава за интересен спор за търговски марки в Япония. Казусът касае следната заявка за комбинирана марка за клас 35 - услуги за търговия на дребно или едро във връзка със захарни изделия, преработени храни и напитки (чай, кафе, какао):

Срещу тази марка е подадена опозиция от американската компания Дисни на основание следната фигуративна марка с претендирана репутация в Япония:

Патентното ведомство отхвърля опозицията макар да приема доводите за наличието на сериозна репутация от страна на по-ранната марка на Дисни.

Според ведомството марките не са сходни във визуално отношение, както поради наличието на словна част в по-късната марка, така и поради факта, че графичната част е обърната надолу.

Фонетично марките са различни, заявената има фонетично възприемане, докато по-ранната няма никакво.

Концептуално марките също са различни, заявената има словна част, докато графичната част на по-ранната не извиква конкретно значение.

Поради тези причини ведомството приеме, че не е налице нужното сходство между знаците, което да доведе до объркване на потребителите.