понеделник, 13 декември 2021 г.

Сони загуби GT надпревара за своя марка в ЕС

Европейският съд излезе с решение по дело  T‑463/20, Sony Interactive Entertainment Europe Ltd и Wai Leong Wong, което оценява ролята на стилизираните словни елементи при сравнение на търговски марки.

През 2017 година г-н Wai Leong Wong подава заявка за словна европейска марка GT RACING за клас 18 - „Кожа и имитация на кожа и изделия от тези материали (които не са включени в други класове), а именно кожени чанти, калъфи, чанти, раници, портфейли, портмонета, багажи и куфари; чанти; Спортни чанти; куфари и пътни чанти; калъфи за суета; чанти, раници и раници; Портфейли, калъфи за ключове, портмонета и чанти; калъфи за кредитни карти, калъфи за визитни карти; чанти, чанти за бутилки, чанти за плочи, чанти за книги; дамски чанти; пазарски чанти; калъфи, багаж и куфари, уикенд чанти; куфарчета; чадъри и бастуни; чадъри за голф; части, принадлежности и аксесоари за всички горепосочени стоки.

Срещу тази марка е подадена опозиция от SONY на основание серия от по-ранни марки:

- Фигуративна европейска марка No 820738 за класове 9, 16, 28:

- GRAN TURISMO NETWORK, No 2261873 за класове 9, 16, 28, 41 и 42
- Комбинирана европейска марка No 12340981 за класове 9, 16, 28 и 41:
- Комбинирана европейска марка  No 12341061 за класове 9, 16, 28 и 41:

- Цитирани са и нерегистрирани марки за посочените по-горе марки, използвани за различни продукти и услуги свързани с видео игри.

EUIPO отхвърля опозицията. Според ведомството посочените знаци са несходни на заявения.
Повечето от марките се състоят от напълно различни словни части. По отношение на елемента GT ведомството приема че той не сходен на по-ранната марка No 820738, тъй като няма фонетично, визуално и концептуално сходство. Причината е че по-ранният знак е представен по такъв стилизиран начин при който потребителите трудно биха разпознали директно думата GT. По-вероятно е потребителите да възприемат марката единствено, като фигуративен елемент.
Европейският съд потвърждава това решение.