Общият съд на Европейският съюз излезе с решение по свързани дела T‑26/21 to T‑28/21, Apple Inc. срещу Swatch AG.
Казусът касае регистрирани от Apple европейски марки THINK DIFFERENT за клас 9. Срещу тези марки е подадено искане за отмяна поради неизползване от швейцарската компания SWATCH.
Apple входират доказателства за реално използване на марките на територията на ЕС но EUIPO приема, че те не са достатъчни и потвърждава исканията за отмяна. Решението е обжалвано пред Апелативния борд и отново потвърдено.
Общият съд на ЕС също потвърждава решението, като приема за недоказано използването на марките на територията на Европейския съюз.
Причините за това заключение се крие в характера на самите доказателства. APPLE изписват марката си THINK DIFFERENT само на етикета на продуктите си в близост до баркода. Компанията предоставя и данни за продажби и статии касаещи използването на знаците.
EUIPO и съдът приемат, че те не са достатъчни. Първо използването на знака не показва, че той представлява търговска марка. Макар да е възможно една марка да се използва във връзка с друга то използването трябва да е по начин, че потребителите да възприемат марката, като знак за търговски произход.
В допълнение посочените продажби били в световен план, а не само за територията на ЕС. Предоставените статии посочващи използването на марката били преди разглеждания релевантен период за използване на марката.
Това е показателен пример за нуждата от внимателно индикиране на една марка върху опаковките на продуктите. В случая поставянето на едно малко R-че след Think Different би помогнало значително, тъй като то ще идникира налична търговска марка.