Все повече компании по света започват да адаптират бизнес стратегията си съобразно развитието на блокчейн технологиите (NFT - non-fungible tokens) и така наречената мета вселена.
От гледна точка на интелекуалната собственост прави впечатление, че редица големи компании по света започнаха да заявяват марки за дигитални стоки, например дигитални бургери, дигитални напитки, дигитални обувки и тн.
На пръв поглед това може да звучи нелепо но в действителност е нов етап от тяхното бизнес развитие. Представата за бъдещата мета вселена е че всеки аватар в нея ще може да купува дигитални стоки под формата на NFT, с които да определя своето поведение и статус. От тази гледна точка възможността за брандирани дигитални продукти, закрилата на търговска марка може да се окаже важно за защита продажбите в това ново простраство, което технически ще имитира реалността.
Наскоро Английската Висша Лига заяви следните две нови търговски марки в САЩ, с посочване на стоки, като - виртуални стоки с възможност за изтегляне за използване онлайн и в онлайн виртуални светове; виртуални стоки за изтегляне, а именно компютърни програми, включващи обувки, дрехи, шапки, спортни облекла, футболни фланелки, очила, чанти, спортни чанти, раници, спортно оборудване:
Целта на тези заявки е да гарантира защитата на марките свързани с английското първенство по футбол относно различни дигитални стоки, които ще се продават във виртуалните светове.
Има голяма вероятност тази стратегията за защита на интелектуална собственост в мета вселената да се окаже решаваща за компаниите, които искат да контролират новите си дистрибуционни канали в дигиталното пространство.
Източник: Findbold