сряда, 9 ноември 2022 г.

HBO заяви национална марка ДОМЪТ НА ДРАКОНА в България


Необходимо ли е да се регистрира заглавие на сериал, като търговска марка?

Въпросът е по-скоро риторичен, отговорът е естествено да. Причината за това е възможността за допълнителни приходи от използването на репутацията на сериала, ако той стане популярен сред зрителите. Търговската марка е изключително важна в такива ситуации, тъй като може да предотврати възможността друг да използва заглавието на сериала за различни мърчандайзинг продукти, като играчки, облекло, козметика и тн.

Добър пример за защитна стратегия в това отношение е подходът на HBO относно популярният вече сериал Домът на дракона, предисторията на Игра на тронове.

Макар сериалът да стартира излъчването си наскоро, то компанията е задействала защита на търговски марки свързани с неговото заглавие от преди 2 години, като е покрила територията на множество държави по света.

Базата данни TMView показва 41 заявени или регистрирани марки за HOUSE OF THE DRAGON за различни класове стоки и услуги, като 3, 14, 16, 18, 21, 25, 28, 32, 33, 43, които покриват, както козметика и бижута, така и облекло, играчки, напитки и др.

Освен тези марки, компанията предвидливо е заявила и марки на отделните езици различни от английския. Пример за това е заявка за национална марка в България: ДОМЪТ НА ДРАКОНА за класове 9, 25, 41.

Наличието на подобни марки позволява на HBO пълен контрол във всяка една държава относно използването на името на сериала за комерсиални цели, което позволява и развитието на доходоносна лицензионна политика.