Японското патентно ведомство излезе с интересно решение относно сходство на търговски марки.
Японска компания регистрира успешно национална марка GRAN CLUB в класове 43 и 44 - ресторантьорство, временно настаняване, салони за красота и др.
Срещу тази марка е подадено искане за заличаване от страна на международната верига хотели Hyatt International Corporation на основание по-ранна марка GRAND CLUB за същите услуги.
Патентното ведомство на страната излиза с решение, според което марките не са объркващо сходни макар и за сходни и идентични услуги.
Според ведомството наличието на буквата D в по-ранната марка е достатъчно основание за да се приеме, че потребителите биха направили разлика между знаците.
Hyatt твърдят, че тяхната марка се произнася ɡræn-klʌb, без отчетливо звучене на буквата D. Ведомството обаче счита, че не е доказано потребителите в Япония да произнасят марката по този начин.
За сравнение с практиката в Европа, най-вероятно подобна заявка би била отказана, тъй като една буква разлика и то в края на думата не би била достатъчна да преодолее сходството на знаците особено при наличието на сходство и на стоките и услугите.
Казусът обаче е показателен не само за различията в практиката по отношение на защита на търговските марки в отделните страни но и за значението на възприемането на съответния език и азбука в тези държави.
Източник: Masaki MIKAMI – Marks IP Law Firm.