Швейцарският производител на луксозни часовници Audemars Piguet загуби опозиция срещу заявена търговска марка Oakky във Великобритания в клас 14.
Срещу тази марка Audemars Piguet противопоставя своя по-ранна регистрирана марка Royal Oak в клас 14.
Според патентното ведомство на страната, двете марки не са сходни в степен да предизвикат объркване сред потребителите. Ведомството признава единствено възможността за концептуално сходство на база значението на думите Oakky и Oak но счита това за недостатъчно.
По отношение на претендираната марка с репутация от страна на швейцарската компания, ведомството приема, че не са предоставени достатъчно доказателства за това. Патентното ведомство приема, че часовници с марка Royal Oak са продавани във Великобритания, на база извадки от интернет, но няма доказателства за продължителността и обема на тези продажби, както и за степента на известност на марката сред потребителите.
Този казус е добър пример за това, че при доказване на известност на една марка не трябва да се разчита само на едно доказателство, а на съвкупност от такива.
Източник: WIPR.