Американската модна компания Off-White успя да се пребори за регистрацията на следната своя заявена европейска марка:
Посочените класове в заявката са:
- Клас 3, включително сапуни за лична употреба, парфюмерия и одеколон;
- Клас 9, включително очила и слънчеви очила;
- Клас 14, включително бижута, ръкавели и часовници; и
- Клас 20, включително възглавници и възглавници.
Срещу тази заявка EUIPO постановява отказ на абсолютни основания - член 7(1)(b) и (c) от Регламент 2017/1001. Думата OFF-WHITE, която има значение на цвят близък до бялото със сив или жълт оттенък, е описателна и неотличителна за посочените стоки.
Наличието на графични елементи не е достатъчно за да преодолее липсата на отличителност защото тези елементи са прекалено семпли.
Апелативният борд на EUIPO потвърждава отказа за стоките от класове 9 и 20, както и за „часовници, стенни часовници, хорологични и хронометрични инструменти; каишка на часовник; презентационни кутии за часовници; и бижута „и скъпоценни камъни; и полускъпоценни камъни ”в клас 14.
При обжалването Общият съд на ЕС обаче отменя решението на ведомството. Според съдът цветът може да бъде описателна характеристика на една стока само и единствено, ако е присъща и постоянна негова черта.
За посочените стоки, съдът приема, че това не е така, тъй като тези стоки могат да бъдат представяни в различни цветове и този конкретен цвят не е основна разпознаваема характеристика за тях.
В допълнение съдът приема, че цветът не може да добави естетическа стойност към продукта, поради която потребителите да го предпочетат. Причината е че цветовете са обект на субективна преценка и не могат да гарантират подобна стойност за всеки потребител.
Източник: IPKat.