петък, 7 август 2020 г.

Hugo Boss загуби опозиция срещу заявка за европейска марка BOSS SHOT


Hugo Boss загуби опозиция срещу заявена европейска марка 'BOSS SHOT' в класове 30 (ароматизанти за храна) и 34(електронни цигари).

Срещу тази марка компанията противопоставя по-ранна марка BOSS в класове 14 (бижута от благородни метали, часовници и часовници) и 25 (дрехи, колани, шалове, аксесоари, вратовръзки, ръкавици и обувки). Претендирана е и марка с репутация.

EUIPO приема, че двете марки са сходни поне в средна степен, поради идентичният първи елемент.

По отношение на стоките, ведомството приема, че те са напълно различни. Hugo Boss акцентира, че част от стоките са допълващи се, например понякога бижутата могат да се продават на едно място заедно с електронни цигари, които стоки са част от лайфстайла на потребителите.

Според EUIPO това не е така. Въпросните стоки са различни, както в начина и целите си на потребление, така и по отношение на тяхното производство и дистрибуция.

По отношение на претендираната репутация, макар ведомството да приема, че тя е доказана то изискванията на член 8(5) от Рекламента за марки на ЕС не са изпълнени.
Според тях, за да може да се претендира объркващо сходство за несвързани стоки на база налична репутация, то марките трябва да са идентични или сходни, репутацията трябва да е доказана, както и трябва да има несправедливо облагодеталстване от използването на репутацията.
В случая тъй като въпросните стоки нямат никаква връзка помежду си, ведомството приема, че потребителите няма да направят връзка с марката на Hugo Boss, съответно няма да има негативни последици за нейната репутация.
Източник: IPKat.