Общият съд на Европейския съюз се произнесе по дело T-156/19 Koenig & Bauer AG срещу EUIPO.
Казусът касае опит за регистрация на словна европейска марка “WE'RE ON IT” за класове 1, 2, 3, 4, 7, 9, 11, 16, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, касаещи различни машини за принтиране и свързаните с тях услуги.
EUIPO отказва да регистрира марката на абсолютни основания - липса на отличителност. Според ведомството слоганът е широко използван, не е оригинален и има конкретен смисъл за потребителите, които ползват английски език - "Ние ще се погрижим за това" или "Ние работим по това".
Решението е обжалвано пред Общия съд, който го потвърждава. Според съда, въпросният слоган има рекламен характер и представлява съобщения към потребителите във връзка с предлаганите стоки и услуги.
Фактът че изразът “WE'RE ON IT” може да има и други значения не преодолява липсата му на отличителност по отношение на посочените класове стоки и услуги.
Източник: Flavia Tamburrini (Trevisan & Cuonzo ) за Lexology.