Google загуби казус по отношение опит за заличаване на японска марка “NYAN TUBER”, изписана на японски в Katakana, за услуги свързани с домашни любимци в класове 35 и 42:
Според Google тази регистрирана марка напомня на You Tuber, термин станал популярен по цял свят за човек, който има видео канал в платформата Youtube.
От своя страна японската компания пиртежател на марката заявява, че използването на Tuber е широко разпространена практика от хора, които качват съдържание на платформата и не може да бъде търговска марка притежание на Youtube.
В случая първата част от марката NYAN означава звукът издаван от котките (Мяу) на японски. Тоест потребителите ще свържат името с канал за котки в Youtube.
Според патентното ведомство на страната You Tuber е генеричен термин използван масово от потребителите на Youtube, поради което не може да представлява търговска марка сам по себе си.
Довод за това е и факта, че Google не притежава регистрирана марка за You Tuber.
Дори обаче и да се приеме, че този термин може да бъде марка то той не е объркващо сходен на NYAN TUBER поради съществените разлики между думите YOU и NYAN.
Източник: Masaki MIKAMI - Marks IP Law Firm.