сряда, 2 септември 2020 г.

Дали Tiffany е генерична дума - въпрос за 21 милиона долара


Интересно съдебно дело от САЩ, където Tiffany & Co.съди търговската верига Costco Wholesale за нарушаване на права върху търговска марка.
Спорът касае небраднирани диамантени пръстени продавани с табелка "Tiffany" в магазините на Costco.
В последвалото съдебно дело Costco твърдят, че не е налице нарушаване на права върху марка, тъй като думата Tiffany е станала генерична за подобен тип продукти. Поради това използването на тази дума е в обхвата на добросъвестното търговско използавне.
Съдът в Ню Йорк отхвърля аргументите на Costco, като приема за очевидно нарушаването на правата върху марката на Tiffany. Присъдено е обезщетение от 21 милиона долара.
При обжалването обаче Апелативният съд приема, че решението е било взето без да се анализират в дълбочина доводите на Costco за потенциално генеричният характер на думата Tiffany във връзка с посочените стоки. Поради това решението е върнато за преразглеждане.
Източник: John M. Bowler and Shaleen J. Patel - Troutman Pepper за Lexology.