INDITEX, компанията собственик на световно известната марка магазини за дрехи ZARA, спечели интересна опозиция в Япония.
Казусът касае заявена от китайска компания марка Zarbleu в клас 25 - пуловери, ризи, панталони, поли, рокли, тениски, бельо, шапки, ръкавици, палта и други дрехи.
Срещу тази марка е подадена опозиция от INDITEX на база по-ранна регистрирана марка ZARA в клас 25.
Според компанията заявената марка е объркващо сходна на нейната, което се подсилва и от наличната й репутация в Япония.
Патентното ведмоство на страната приема, че репутацията на по-ранната марка е доказана успешно.
Изненадващо обаче, ведомството приеме и самите марки за объркващо сходни. Причината за това заключение е наличието на префикса ZAR в заявената марка. Според ведомството потребителите обръщат повече внимание на първата част от думата, поради което е възможно да възникне объркване с марка ZARA, която се ползва и със сериозна репутация в страната.
Това решение е доста интересно. В Европа например, оценката на сходството на марки също отдава значение на началото на думите, като един от ключовите елементи. Но финалното решение дали два знака са объркващо сходни зависи от цялостното възприемане на марката, а не само на отделни нейни елементи. Причинвата за това е факта, че потребителите рядко правят анализ на детайлите на един бранд в момента на покупка.
Източник: Marks IP, Masaki MIKAMI.