Както е известно всеки притажател на търговска марка има правото да забрани паралелен внос на стоки с неговата марка в други страни, които не са одобрени от него. Причината за това е възможността притежателят на марката да определя сам дистрибуционната си и ценова политика на различните пазари.
В случая продукти брандирани с марка BEVERLY HILLS POLO CLUB са законно продавани в amazon.com по четири основни начина:
- Amazon Exports-Retail - потребителите купуват продуктите си от amazon.com, като те се доставят и в Европа;
- FBA Export - отделни търговци продават продуктите през amazon.com, Amazon отговаря за логистиката и складирането;
- MFN Export - отделни търговци продават продуктите, като сами отговорят за логистиката и складирането;
- Amazon Global Store - потребители използващи регионални сайтове, като amazon.co.uk могат да имат достъп до продуктите листвани на amazon.com;
Според съда във Великобритания не е налице нарушаване на права върху марка в случая.
При две от представените опции FBA Export и MFN Export отговорността се носи от отделните търговци опериращи през Amazon.
В останалите опции отново няма нарушение. Причината е във факта, че Lifestyle Equities още през 2018г. е поискала от Amazon да не продава продукти с марката през amazon.com на европейски потребители. Компанията се е съобразила с това е и въвела нужните технически ограничения на сайта, макар и отделни продажби да са били направени.
В преценката си съда е приел, че Amazon не е имал намерение да продава продукти с марката в ЕС дори и цените на тези продукти да са били видими за потребителите в Европа.
В допълнение според Общите условия на Amazon при покупка на продукт от amazon.com продажбата се счита за направена в САЩ, като поръчващият влиза в ролята на вносител за съответната държава за където е предназначена стоката.
Източник: RPC - Samuel Coppard and Matt Davies for Lexology.