Компанията GrandAri Inc., която управлява търговските марки на нашумялата поп изпълнителка Ариана Гранде, загуби спор за търговска марка в Япония.
Arianna Co. Ltd. подава заявка за словна марка ARIANNA за клас 3 - козметика, сапуни и детергенти и клас 10 медицински апарати.
Срещу тази заявка е подадена опозиция от GrandAri Inc на база на по-ранна международна марка ARIANA GRANDE за клас 3 - парфюм; парфюмна вода; ароматизирани препарати за грижа за тялото, а именно лосиони за тяло, ексфолианти за тяло.
Според компанията заявената марка е объркващо сходна на по-ранната такава. Причина за това е почти идентичната част ARIANNA заявена за сходни стоки от клас 3, която трябва да се приеме за доминиращ елемент в състава на по-ранната марка. Често в реклами на продукти с марка ARIANA GRANDE те са цитирани само като ARIANA. В допълнение се изтъква придобитата репутация на ARIANA GRANDE в Япония базирана на популярността на самата поп изпълнителка.
Патентното ведомство отхвърля опозицията. Макар че репутацията на певицата е приета за доказана, според ведомството марките не са объркващо сходни. По-ранната марка трябва да се разглежда в нейната цялост ARIANA GRANDE, тъй като е използвана за мърчандайзинг продуктите именно по този начин.
Няма достатъчно доказателства на база на които да се приеме, че само елемента ARIANA се възприема, като самостоятелен търговски източник.
Случаят е показателен за необходимостта от внимателна стратегия при регистрация на имена на известни личности, като търговски марки.Освен пълното име на съответната знаменитост е хубаво да се потърси защита и на кратко име или псевдоним, които са използвани често във връзка с тази личност или продаваните от нея продукти.
Източник: Masaki MIKAMI - Marks IP Law Firm.