Общият съд на Европейския съюз излезе с решение по дело T-44/20 Chanel срещу Huawei Technologies.
Делото касае следната заявена европейска фигуративна марка от Huawei в клас 9:
Срещу тази марка е подадена опозиция от страна на Chanel на основание следната по-ранна френска марка в клас 9:
В допълнение е цитирана е следната по-ранна френска марка за различни стоки от тези на Huawei, за която марка обаче е претендирана налична репутация:
EUIPO отхвърля опозицията. Според ведомството марките не са объркващо сходни. Фактът че споделят два преплетени елемента в кръг не е одстатъчен за да обослови сходство. Освен това знаците са напълно различни от концептуална гледна точка.
Решението е обжалвано. Според Chanel марките са сходни поне в ниска степен, а когато заявената марка се завърти на 90 градуса и във висока степен.
Съдът отхърля жалбата и потвърждава позицията на EUIPO. Според установената съдебна практика, при сравнението на марки се изисква отчитане на начина по който те са заявени, а не на начина по който те евентуално биха били използвани в последствие.
Според съда така представени знаците са различни. Преплетените форми в двете марки са позиционирани по различен начин - хоризонтално в единият случай и вертикално в другия. Тяхната стилизация също е различна. В допълнение от концептуална гледна точка марките са напълно различни, тъй като заявената марка може да се възприеме, като буквата H, когато по-ранните марки се възприемат като две букви С.