Интересен казус относно Starbucks и сравнение на комбинирани марки в Япония.
Японската верига за напитки Bull Pulu Corporation, заявява следната национална марка в страната за класове 29, 30, 43:
Срещу тази марка е подадена отопиция от американската компания Starbucks, имаща верига от кафенета включително и в Япония. Опозицията е основана на следната по-ранна марка в класове 18, 25, 30, 43:
Патентонто ведомство на страната отхвърля опозицията, тъй като приема марките за несходни макар, че стоките и услугите им са идентични или сходни.
Решението е обжалвано. Според Starbucks зеленият кръг на тяхната марка с използването на бели букви е популярен сред потребителите в Япония и се свързва с техните заведения. Приложени са доказателства, включително и социологическо изследване, според което 80% от потребителите свързват това изображение със Starbucks.
Съдът отхвърля жалбата и потвърждава решението на патентно ведомство. Според съдът двете марки не са сходни до степет да причинят объркване сред потребителите. Причината за това е факта, че зеленият кръг има само декоративен характер. Основният елемент, които потребителите използват за да разпознаят марките е словният, а той е напълно различен при двете марки - Bull Pulu Tapioca срещу Starbucks Coffee.
Съдът отхвърля приложеното социологическо изследване, тъй като при неговото провеждане на респондентите е било показвано размито изображение на марката на Starbucks, което е подвеждащо, тъй като е било възможно потребителите да разпознаят самата марка.
Източник: Wisdom International Patent & Law Office for Lexology.