Ако една марка е регистрирана в ЕС но е за бизнес модел свързан с държава извън ЕС, при какви обстоятелства използването на марката ще бъде прието за осъществено на територията на ЕС.
Това е въпросът на който Апелативният борд на EUIPO отговори наскоро по спор R 1841/2021-5, OSCAR.
Казусът касае искане за отмяна поради неизползване на регистрацията на европейска марка OSCAR в клас 41 - развлекателни и образователни услуги, а именно провеждане на годишна церемония по награждаване за признание за изключителни постижения във филмовата индустрия.
EUIPO отхвърля искането, като приема, че марката е използвана на територията на Европейския съюз.
Макар известната филмова церемония по награждаване да се осъществява в Лос Анжлесик, САЩ, марка OSCAR е била обект на множество рекламни компании, таргетиращи потребители в Европа. Рекламата сама по себе си е вид използване на марката.
Освен това притежателят на марката е предоставил серия от лицензии към телевизионни организации в ЕС за излъчване на церемонията, което също представлява използване на марката.
Излъчваната церемония е била гледана от милионни европейски потребители, като сама по себе си тя представлява развлекателна услуга.
Апелативният борд потвърждава това решение и искането на отмяна е отхвърлено.
Преди време EUIPO излезе с аналогично заключение и по отношение предоставяне на хотелски услуги на територията на ЕС от хотел, който се намира в друга държава.