Adidas загуби съдебно дело срещу известния моден дизайнер Thom Browne в САЩ.
Казусът касае обвинение от страна на немската компания към дизайнера за неразрешено използване на популярния модел с три ивици характерен за дизайна на почти всички продукти на Adidas. Компанията притежава множество регистрирани търговски марки за този дизайн, който е въведен за първи път през 1952 година, след като е закупен от финландската компания Karhu срещу две бутилки уиски.
От своя страна Thom Browne използва модел с четири ивици. През 2007 година дизайнерът използва 3 ивици за своите стоки, като след възражение от Adidas той добавя още една ивица.
Спорът касае дали дизайнът с четири ивици не нарушава правата върху регистрираните марки на Adidas и дали въобще ивиците са четири, а не три но черни.
Според съда обаче Adidas не са успяли да докажат, че използвания от Thom Browne би объркал потребителите да мислят, че става дума за техния дизайн. Продуктите на двете компании не са директни конкуренти, тъй като тези на Thom Browne са само във високия ценови сегмент. В допълнение са приведени примери и за други компании използващи дизайни с линии за техните продукти.
Източник: The Guardian.