понеделник, 8 март 2021 г.

Фондацията на Джеф Безос загуби спор за търговска марка в ЕС


Фондацията на един от най-богатите хора в света Джеф Безос "The Bezos Family Foundation" загуби спор за търговска марка пред Общия съд на Европейския съюз.

Казусът касае заявена от фондацията европейска марка ‘Vroom’  през 2017 година за - софтуер, по-специално „мобилно приложение за предоставяне на информация и учебни и образователни дейности и игри в областта на ранното детско развитие и ранното детско образование.

Срещу тази заявка е подадена опозиция от Държавната железница на Франция, която притежава по-ранна френска марка ‘Pop & Vroom’ също за софтуер.

EUIPO потвърждава опозицията и отказва марката на фондацията поради наличие на сходство между знаците и техните стоки, което може да причини объркване в съзнанието на потребителите.

Решението е обжалвано. Според фондацията марките не са объркващо сходни поради факта, че при по-ранната марка водещ елемент е POP, като при сравнение на марки първата част има по-голяма тежест при възприятието на знака от потребителите. В допълнение фондацията счита, че стоките в двете марки таргетират различни групи от потребители. Тези в по-ранната марка са насочени към софтуер за транспорт, докато тези в по-късната към софтуер за обучение на деца. Поради всичко това объркване между знаците не би било възможно.

Общият съд на Европейския съюз отхвърля жалбата и потвърждава опозицията. Според съда по-ранната марка се съдържа изцяло в по-късната. Факта че първата част от една марка има по-голямо значение не може да бъде довод във всяка ситуация, като сравнението трябва да отчита и ефектът създаван от общото възприятие на знаците.

По отношение на стоките, съдът приема, че щом веднъж една марка е регистрирана за общ термин, като софтуер това означава, че притежателят й има право да я ползва за всякакъв вид софтуер, което означава изключва конкурентното разгранечиение изтъкнато, като довод от фондацията.

Източник: WIPR.