Популярният производител на обувки Christian Louboutin стана известен с опитите си да регистрира червеният цвят, като търговска марка, във връзка с ходилата на предлаганите от него дамски обувки в множество държави по света.
За сега опитите на компанията да получи защита в ЕС и САЩ срещат сериозни проблеми и конфликти с конкурентни производители.
Една от поредните заявки за такива марки беше отказана наскоро от Патентното ведомство на Япония. Christian Louboutin заявява следната фигуративна марка за клас 25:
Ведомството отказва регистрация на абсолютни основания поради неотличителност и форма, която придава значителна стойност на стоката поради факта, че червеният цвят подобрява естетическите характеристики на обувките, което привлича вниманието на потребителите.
Christian Louboutin обжалва решението, като входира доказателства за придобита отличителност, основното от които е социологическо проучване проведено в три японски града. Според него при неподпомогната познатост 43.35% разпознават червеният цвят, като знак на компанията, а при подпомогнато 53.99%.
Ведомството потвърждава отказът, като определя приложените доказателства за недостатъчни. Проведеното социологическо проучване касаело само географски локации в които има ситуирани търговски обекти на компанията, като това не води до извода, че потребителите в страната цялостно са запознати с марката.
В допълнение ведомството приема, че регистрацията на подобна марка ще ограничи сериозно конкуренцията, тъй като множество други произовдители предлагат обувки с подобни визуални елементи.
Източник: Masaki MIKAMI, MARKS IP LAW FIRM.