Срещу заявка за марка HALLMARK за услуги свързани с недвижими имоти е подадена опозиция, която наред с друго, претендира за описателност на знака, посочване на качествени характеристики, както и липса на отличителност. Думата HALLMARK от английски означава знак показващ качество и съвършенство, често използвана за означаване качеството на злато, сребро и тн.
Патентното ведомство на страната отхвърля опозицията, тъй като описателността изисква знакът да има "ясно" значение във връзка със посочените стоки и услуги.
Макар думата Hallmark да има хвалебствени асоциации тя няма ясно и директно описателно значение за услугите свързани с недвижими имоти.
Според ведомството опониращата страна не е предоставила доказателства, че думата е станала обичайна във връзка с посочените стоки, което да я определи, като имаща слаба отличителност.
Решението е обжалвано и потвърдено от съда. Според него описателността изисква ясна връзка с конкретните стоки и услуги, а не асоциативна такава или абстрактна. Самият факт, че една дума може да има хвалебствен характер не означава автоматично, че те не може да представлява търговска марка. Съдът дава пример със сугестивните означения, които макар да имат смисъл асоцииращ с конкретните стоки и услуги могат да бъдат защитени, като търговски марки.
Източник: John McKeown, Goldman Sloan Nash & Haber LLP