сряда, 27 юли 2022 г.

Компания съди Facebook във връзка с ребрандирането й като META


Както е известно през 2021 компанията майка Facebook беше преименувана на META, като целта беше името да отговаря на новите сфери за развитието й, най-вече в областта на мета вселената.

Този блог писа вече, че въпросът с регистрацията на марка META има потенциал да създаде редица спорове с оглед наличните вече по-ранни регистрации на сходни марки META по цял свят, включително и в САЩ.

В тази връзка не е особена изненада заведеното съдебно дело в Ню Йорк срещу META от страна на METAx LLC.

Компанията претендира по-ранно използване на марка META от 2010 година във връзка с технологии за VR и добавена реалност. METAx притежава и две регистрирани марки:

No. 5,194,332, регистрирана за клас 35: Организиране и провеждане на специални събития с търговска, промоционална или рекламна цел; Планиране и управление на събития за маркетинг, брандиране, промоция или реклама на стоки и услуги на трети лица; Стратегия за социални медии и маркетингови консултации, фокусирани върху подпомагане на клиентите да създадат и разширят своите стратегии за продукти и марки чрез изграждане на вирусно ангажиращи маркетингови решения; Планиране на специални събития за бизнес цели; Организиране, организиране и провеждане на интерактивни маркетингови промоционални събития на живо за бизнес рекламни цели.

No. 6,055,841, регистрирана за клас 41: Медийни производствени услуги, а именно видео и филмова продукция; Развлечение, а именно продуциране на обществени спортни и културни събития с помощта на създаване на филми с цифрова, виртуална и добавена реалност и интерактивни дисплеи на светлини, звук и движение; Планиране на специални събития за социални развлекателни цели.

Според компанията Facebook за знаели за техния бизнес модел и марки с оглед на проведена кореспонденция между компаниите през 2017г.

До каква степен заведеното дело може да бъде успешно завики от конкретната фактология, но при всички положения Facebbok ще има подобни казуси поради наличието на множество по-ранни марки за свързани стоки и услуги. Една евентуална отбранителна стратегия поне във връзка с мета вселената би била претендиране на по-ниска степен на отличителност на елемента META.

Източник: Reuters.