сряда, 24 август 2022 г.

Zara загуби спор за търговска марка с бутик във Великобритания



Понякога споровете за търговски марки между две страни могат да бъдат определени, като сблъсък между Давид и Голиат с оглед различната позиция и възможности на страните.

Такъв е и казуса между малък собственик на бутик в Англия и международната верига за продажба на дрехи Zara.

Amber Kotrri е собственик на малък бутик наречен ‘House of Zana’, за което име е заявена и търговска марка в Англия.

Срещу тази марка е подадена опозиция от ZARA на основание по-ранна марка за идентични и сходни стоки и услуги. В допълнение е претендирана и репутация на марка ZARA в страната.

Ведомството отчита доводът на г-жа Kotrri, че нейната марка се свързва с албанската дума за феи, но приема, че той не е известен на потребителите в страната.

Ведомството приема че думите ZANA и ZARA са сходни в определена степен но това не е достатъчно да се обослови цялостно сходство между марките, тъй като допълнителните елементи HOUSE OF създават различно впечатление в заявената марка, която се различава от това при по-ранната марка.

Според ведомството асоциативната връзка между двете марки е достатъчно слаба за да не доведе до увреждане на репутацията на марката на ZARA чрез опетняване или замъгляване.

Източник: CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang LLP - Kelly Saliger за Lexology.