Masaki MIKAMI съобщава за интересен казус относно регистрация на фигуративни марки в Япония.
Американската компания Strato Trading Group Inc заявява следната фигуративна марка за клас 25:
Срещу тази марка е подадена опозиция от страна на немския концерн за спортна екипировка PUMA на основание следната по-ранна известна фигуративна марка също за клас 25:
Тази марка е използвана от компанията от 1958 година насам върху голяма част от спортните обувки предлагани от нея и се счита за едно от отличителното й означения на пазара. PUMA предоставя доказателства за наличие на репутация, като годишни продажби в размер на 15 милиарда йени (около 110 милиона долара) и 4% пазарен дял.
Според Патентното ведомство на страната знаците са силно сходни, като заявеният знак може да се приеме за обърната версия на по-ранният.
С оглед на сходните и идентични стоки, патентното ведомство приема, че е налице вероятност за объркване на потребителите по отношение на източника на предлагане на стоките, или най-малкото че той е свързан с PUMA, като компания.