Френският производител на автомобилни гуми Michelin спечели казус пред Арбитражния център на WIPO относно регистриран домейн michelin-wine.tokyo.
Домейнът е регистриран от физическо лице през 2020 и е използван за доставка на вино на територията на Япония. Сайтът показва следното съобщение: “Starred sommelier carefully selected wine delivery service Michelin Starred selection. We will deliver 2 bottles of hidden wine that has not arrived in Japan every month”
Интересен факт свързан с фернската компания е че през 1920г. тя публикува ръководство как шофьорите да планират пътуванията си във връзка с използваните от тях автомобилни гуми. През 1926г. ръководството започва да бъде използвано и за оценка качеството на предоставяна в ресторанти храна, практика която придобива изключително значение и престиж в областта на ресторантьорството по целия свят.
Компанията притежава серия от регистрирани марки в Япония в класове: 8, 11, 16, 20, 21, 24, 26, 35, 36, 39, 40, 41, 42, 44 и 45.
Според Michelin регистрираният домейн и сайт нарушава правата върху по-ранно регистрираните марки, като подвежда потребителите за потенциална връзка с ръководството на Michelin за оценка качеството на храни и услуги свързани с ресторантьорството.
WIPO приема тези доводи и излиза с решение за прехвърляне на домейна към френската компания.
Според Арбитражът, домейнът съдържа изцяло марката на компанията, а допълнителните елементи, като wine и tokio не могат да създадът нужното разграничение.
В допълнение начинът по който функционира сайта може да доведе до подвеждане на потребителите за евентуална връзка с компанията Michelin и нейното известно ръководство.
Ицточник: WIPO.